Vi har ögonen på oss

Inatt när jag jobbade spelades Per Gessle, Håkan Hellström och  Kent på radion. Har du inte fått nog av svensk musik så kan du alltid gå på Carolas julkonsert här i Bergen. Till och med i en norsk rapp låt nämns prinsessan Madeleine. Hur många norska låtar har ni på senaste tid hört på svensk radio?  Och vad heter norges prinsessa, finns det någon?  Eftersom jag nu är lite insatt i detta så kan jag informera er om att norges prinssesa heter Märtha Louise.

Ifall jag skulle ha missat att logga in på aftonbladet.se någon dag innan jag går till jobbet så är det inte en katastrof då mina patienter är snabba med att diskutera det senaste som hänt i Sverige. -"En svensk gutt er blitt myrdet, har du hørt så forferdelig?"


Norrmännen har vuxit upp med Astrid Lindgren filmerna och några påstår att det är därför som norrmännen förstår svenska bättre än vad vi förstår norska. Det äldre generationen förstår dock svenska sämre, men de har iallafall Stig Larsson böckerna i bokhyllan och tycker det är för tråkigt att det bråkar om vem som ska ärva pengarna..Ja, norrmännen har koll på sina grannar. Vad kan vi om dom, jag kan några dåliga Norge-skämt som jag kan dela med mig av. ;)
"Vet du, vad norrmannen sa, som blev skjuten i pannan?"
"Nej!"
"Det var nära ögat."


"Vet du varför norrmännen går ut på balkongen när det blixtrar?"
"Nej!"
"Dom tror dom blir fotograferade."


Ps: Om Sverige inte hade gått med i EU så hade vi med varit ett rikt land!! Detta fick Tove minsann veta häromdagen. Ds: Hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0