Dag 10

En söndag i Bergen är verkligen söndag. Alla affärer är stängda, inte ens mataffärerna har öppet. Norrmännen är ofta ute på "tur". En på mitt jobb berättade att hon varit på tur i bergen med sin familj i söndags.
- Men det ösregnade ju i söndags?!, sa jag.
Hon skrattade tillbaka och berättade att de hade haft det veeldig göj. Och att all lera var lätt att skölja bort.
Fantastiskt hurtiga människor måste jag säga...

Idag är det slappardag i vår lya. Anna sover efter en natts jobb (ska jobba 4 nätter totalt på raken). Jag har tagit en extra lång dusch och krypit i myskläder. Sitter nu och begrundar regnet utanför som är ganska ihållande... Håller mig inomhus idag. Några avsnitt ur läkarserien "Off the map", nån film, tända ljus och tortellini får sätta guldkant på denna dag.

Tog en bild häromdagen när jag var ute och jobbade. Lite suddig, men ville bara visa att människorna har en ganska fantastisk utsikt från sina hus...



Kommentarer
Postat av: Sanne

Hej!



kul och läsa om er blogg! Bergen är en superfin stad där jag själv har bott och jobbat inom hemtjänsten (läser till ssk nu) utsikten är verkligen otrolig på många ställen och norrmän är så trevliga och söta (de flesta)! Tycker absolut ni ska bestiga ulriken iaf en dag då det är moln-fritt för bäst utsikt! Det tar några timmar men är supernice!

Det finns en Ica som är öppen i närheten av Johanneskirken och en mataffär som jag glömt vad den heter i närheten av bryggen ifall ni blir extremt hungriga :)Lycka till med allt!

2011-10-11 @ 22:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0