Hej, eller gomorron.

Tre nätter har jag hunnit jobba i hemsjukvården som sjuksköterska, ska gå på mitt fjärde pass inatt.

I Norge är det mycket mer omvårdnad, jobbet påminner lite om att vara USK i hemtjänsten plus medicinskt ansvar då. På natten jobbar jag och en undersköterska vi täcker att stort geografiskt område. Vi går alltid två på uppdragen som vi har utskrivet på ett schema det kan stå tex hjälp att lägga sig, eller hjälp till toaletten. Utöver detta har vi en larm telefon, inatt hade vi 4 larm. Det är fint att åka runt i natursköna Bergen och hjälpa tacksamma brukare som alla varit mycket snälla och nyfikna på den "svenske jente".
Nu väntar jag på att Tove ska komma hem så jag får höra hur hennes dag har varit! :)
Lite av vårt hem. Just nu är det jag och Tove i en sex-rummare.
Snart kommer Malin och Maria :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0