Bergen

Bergen, Norges näst största stad med 250 000 invånare där vi jobbar är omgivet av sju bergstoppar och staden ligger i en dal. Dessa Bergs topparna har flera rekommenderat oss att bestiga. I maj månad så går norrmännen på "tur" och går då över alla sju topparna!! Tydligen ska det  inte ta så långtid att bestiga bergstoppen Ulriken som vi ser från vårt fönster, någon timme eller så. Enligt mig så ser det ut som man behöver ett överlevnadskit och ett tält med sig.

Då staden ligger i en dal så blir luften varm, stiger, blir kall och så bildas det moln..bla bla. Det jag vill ha sagt är att det regnar mycket. Bergen är den stad som det regnar mest i, i hela Europa (kanske världen ;).  Alla har alltid paraply och regnkläder redo i väskan, inte ens de mest mode medvetna slipper undan regnbyxorna.

Atmosfären kan lätt känns kall och rå speciellt kvällar som denna då regnet öser ner och lägenheten känns extra stor och tom då Tove jobbar. Men detta ger oss anledning att rå om varandra lite extra, och det gör vi!  Vi tänder ljus, myser, läser böcker och dricker te. (tur att vi har med oss så himla mycket te)


När jag kom hem, så hade Tove bäddat min säng och lämnat denna lappen på kudden. Fint!

När jag kom hem, hade Tove bäddat min säng och lämnat en lapp på kudden. Fint!

PS: Glöm inte att sista ansökningsdagen till högskolan är den 15 oktober, till alla er som inte vet vad ni ska göra i vår passa på och sök! :) DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0