Hej mitt vinterland :)

Igår kom kylan. Regn bytes ut mot snö och det blev snökaos. Bybanen slutade fungera, bilköer, bilolyckor hela nyhetsvärlden kretsade kring snön och alla problem den skapade.  Jag är väl inte direkt förvånad (har sagt det förr och säger det igen) med dessa smala och dåliga vägarna som finns här. Det räcker att en bil inte har bytt till vinterdäck, den får sladd och all trafik stannar. I och med att det nästa bara finns en huvudväg med ett körfällt och är den blockerad är det kört, men herregud det snöar ju varje år! Det måste ju finnas en lösning och var är plogbilarna?

Nätterna brukar gå smidigt, allt under kontroll, tidsschemat håller, patienterna mår väl, det finns en balans. Men natten innan inatt gick allting fel, jag gick tillsammans med en ny undersköterska. Hon hade bott i Norge i åtta år och hade svårt att förstå min svenska. Saker som aldrig händer hände, en brukare som var försvunnen, husalarm som gick, alarm telefon som laddade ur och svårt att finna vägen på ett annat alarm. Vi hade urdåligt väder med regn och blixtrar. Men vi klarade oss fint, allt gick att lösa och självförtroendet det växte det också. :) Här kommer lite vinterbilder tagna idag från min vinterpromenad, det är så vackert / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0